انواع سقف کاذب (مکان های قابل نصب در منازل)

پانل های شیشه ای ( سقف شیشه ای ) رنگی با تزئینات چاپی و چراغ ها
مزایا و کاربرد های سقف کاذب در ساختار ساختمان
نوامبر 27, 2019
بوتیک-دندانپزشکی-آماتیس-استدیو-amatisstudio
تزئینات شیشه ایی دندانپزشکی منتا
نوامبر 10, 2020
آماتیس استودیو با سقف چوبی

انواع سقف کاذب کدام است و از آن­ها در چه مکان­هایی می­توان استفاده کرد؟

سقف کاذب به سقف غیرباربری گفته می­شود که به عنوان یک المان معماری برای پوشاندن برجستگی­های سقف سازه، ایجاد یک بستر مناسب برای نورپردازی، زیباتر کردن نمای داخلی ساختمان، جلوگیری از اتلاف دما و .. استفاده می­شود. یکی از مهم­ترین ویژگی­های سقف کاذب فراهم کردن دسترسی آسان به تاسیسات در صورت بروز هرگونه مشکل تاسیساتی است. در سال­های اخیر استفاده از انواع سقف کاذب برای دکوراتیو کردن منزل طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است. برخی از مهم­ترین سوالات افرادی که  به دنبال اجرای سقف کاذب کناف هستند عبارتند از:

  • دیتیل سقف کاذب کناف چیست؟

  • نصب سقف کاذب کناف دارای چه مراحلی است؟

  • زیر سازی سقف کاذب به چه صورت است؟

  • انواع طر­ح­های سقف کاذب کدام است؟

در مقاله سقف کاذب سعی داریم تا ضمن معرفی انواع  سقف کاذب، کاربرد و لوازم سقف کاذب را شرح دهیم. در ادامه با ما همراه باشید.

آماتیس استودیو با سقف کنافیمزایای استفاده از سقف کاذب

از جمله مزایای این سقف می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1.   اجرای این نوع سقف نسبت به انجام گچ کاری بسیار آسان­تر می­باشد. از این رو سقف کاذب یک جایگزین بسیار مناسب برای گچ کاری است.
  2. اجرای این  سقف به صورت چشم­گیری منجر به بهینه سازی مصرف انرژی می­شود.
  3. اجرای سقف کاذب ساده باعث افزایش مقاومت صوتی ساختمان می­شود.
  4. این سقف به راحتی قابل استفاده در تمام نقاط مختلف منزل و سایر مکان­ها می­باشد.
  5. هزینه اجرای این نوع  سقف  مقرون به صرفه می­باشد.

انواع سقف کاذب آماتیس استودیو

رابیتس: پایه اصلی این نوع سقف کاذب تورهای گالوانیزه به نام رابیتس است. این نوع سقف کاذب نیاز به زیرسازی از جنس میلگرد و نبشی دارد. مهم­ترین مزیت سقف کاذب رابیتس در دسترس بودن مصالح مورد نیاز برای اجرای آن و سرعت مناسب برای نصب است . سقف رابیتس، طرح پذیری بالایی دارد و این امر باعث می‌شود در ساخت المان‌های تزیینی داخل خانه مثل ساخت تاج اپن کاربرد داشته باشد.

گریلیوم:  شکل ظاهری سقف کاذب گریلیوم به شکل مربع یا مستطیل‌های کوچک کنار هم است. دسترسی آسان به پشت  سقف از ویژگی‌های مثبت این نوع سقف است.  سقف گریلیوم بیشتر کاربرد تزیینی دارد و می­تواند به تنهایی یا همراه انواع دیگر سقف‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. سقف گریلیوم، از جنس آلومینیوم است که بوسیله زنجیر به سقف اصلی متصل می‌شود.

آماتیس استودیو - سقف کنافیکناف:  این سقف به علت ارزانی و در دسترس بودن مصالح از رایج‌ترین نوع سقف کاذب بشمار می‌‍‌‌آید. سقف کناف در دو نوع مشبک و  یکپارچه موجود است. در نوع مشبک، تایل‌های شبکه­ای  توسط زنجیر از سقف اصلی آویزان می‌شوند. در نوع یکپارچه ، نیاز به زیر سازی فولادی دارد که پنل‌های که جنس ‌آن عمدتا گچ‌ است به این زیر سازها متصل می‌شود. احتیاج نداشتن به رنگ آمیزی از دیگر ویژگی‌های مثبت سقف کناف است. درحال حاضر کناف یکی از رایج­ترین و محبوب­ترین متریال­ها برای اجرای سقف کاذب مغازه است. با توجه به این که سقف کاذب کناف در طرح­های بسیار متنوعی تولید می­شود مغازه داران به راحتی­ می­توانند با توجه به کسب و کار خود یکی از آن­ها را انتخاب کنند. همچنین افرادی که علاقه مند به اجرای سقف کاذب اتاق خواب با طراحی مدرن و زیبا هستند می­توانند از کناف بهره ببرند. یکی دیگر از مهم­ترین مکان­هایی که می­توان از کناف استفاده کرد، آشپزخانه می­باشد. سقف کناف کاذب آشپزخانه منجر به ایجاد یک فضای دلنشین و زیبا خواهد شد، در ادامه به تعدادی از تصاویر سقف  کناف آشپزخانه دقت کنید:

چوبی: استفاده از چوب به فضای خانه گرما می‌بخشد. جنس چوب‌های استفاده شده در سقف کاذب چوبی، اغلب نراد روسی است. سقف کاذب چوبی  باعث بزرگتر دیده شدن فضا می‌شود. برای  نصب این نوع سقف دور تا دور سقف مورد نظر را با چهار تراش چوبی تراز می‌کنند بعد لمبه ها را بر روی آن نصب می‌کند. استفاده از لامپ­های LED می­تواند جلوه زیبایی به این سقف‌ها ‌بدهد. طرح­های سقف چوبی کاذب بسیار متفاوت است وهر کس می­تواند متناسب با دکوراسیون منزل خود از آن­ها استفاده کند.

برای بررسی بیشتر فضایی که دوست دارید سقف کاذب را نصب نمایید با کارشناسان هنرکده آماتیس استودیو تماس بگیرید.

آلومینیومی: این نوع سقف بیشتر در ادارات، بیمارستان‌ها و فرودگاه‌ها استفاده می‌شود. جنس این سقف سراسر آلومینیوم است. دو نوع سقف آلومینیومی سپر نمایان و پنهان وجود دارد. در نوع سپر نمایان، امکان دسترسی به پشت سقف برای دسترسی به تاسیسات وجود دارد. از نوع سپر پنهان در مکان‌های که نیازی به دسترسی به پشت سقف نیست استفاده می‌شود. سقف آلومینیومی، با اینکه زیبایی کمتری نسبت به بقیه سقف‌ها از نوع کاذب دارد ولی طول عمر بالا، عایق حرارت بودن و نگهداری  راحت از  مهم­ترین مزایای سقف آلومینیومی به شمار می‌آید.

آکوستیک: از نوع سقف بیشتر در سالن‌های کنفرانس و سینما به علت عایق صدا بودن استفاده می‌شود. از دیگر ویژگی های این نوع سقف  ضد حرارت و ساده و ارزان بودن آن است. جنس سقف اکوستیک، از پنل­های کچی یا مقوای فشرده شده است. این نوع سقف نیاز به رنگ آمیزی ندارد که این باعث کاهش هزینه تمام شده می‌شود. علاوه بر اینکه تاسیسات به راحتی پشت سقف اکوستیک قرا می‌گیرد دسترسی به سیم های پشت سقف با سهولت امکان پذیر است.

آماتیس استودیو-سقف-پی وی سی

پی وی سی: این سقف­ها بر اساس نوع کاربرد در طرح­ها و رنگ­های مختلفی ساخته می­شوند. متریال پی وی سی با توجه به این که از دوام و استحکام بالایی برخوردار است یک گزینه بسیار مناسب برای استفاده در حمام و دستشویی و یا حتی آشپزخانه است. زیرا به دلیل ضد آب بودن پی وی سی به راحتی می­توان سقف کاذب حمام، سقف کاذب دستشویی و یا سقف کاذب آشپزخانه pvc را در صورت نیاز با آب شستشو دارد. از طرفی سقف پی وی سی کاذب  مقابل رطوبت و بخار مقاوم است. یک نمونه کار سقف پی وی سی کاذب  طراحی شده برای آشپزخانه در شکل زیر نشان داده شده است.

جهت دریافت مشاوره و لیست قیمت تماس بگیریدآسمان مجازی: یکی از جدیدترین نوع سقف،  سقف کاذب مجازی یا  همان آسمانی است. از این سقف بیشتر برای تزیین استفاده می ­شود. البته  به شرط  اینکه پروفیل های مخصوص از قبل نصب شده باشد. در نوعی از سقف مجازی که به ان استیکری گفته می‌شود طرح مورد نظر بر روی کاغذ مخصوص چاپ شده، بعد روی طلق قرار چاپ می‌شود. در نوع دیگرسقف مجازی چابی طرح مورد نظر مستقیم بر روی طلق چاپ می‌شود.

برای بررسی بیشتر فضایی که دوست دارید سقف کاذب را نصب نمایید با کارشناسان هنرکده آماتیس استودیو تماس بگیرید.