سقف کاذب شیشه ای

یک ساختمان مسکونی و تجاری بدون پشت بام مناسب، ناقص است. سقف بلندترین و مهم ترین قسمت ساختمان است که از عناصری چون باد، درجه حرارت زیاد یا کم، نور خورشید، برف و باران محافظت می کند.

چرا به سقف کاذب شیشه ای احتیاج دارید؟

سقف های کاذب شیشه ای مدرن، امروزه بسیار رایج است. این نوع سقف ها علاوه بر ایجاد محافظت، دارای جذابیت زیادی نیز می باشد. کف پشت بام به عنوان مکانی است که ساکنان یک ساختمان می توانند با ایجاد سقف های کاذب جذاب، با استفاده از پانل های سقفی تزئینی متنوعی که چشم را به خود جلب می کنند، جلوه ای خاص به آن ببخشند. سقف کاذب شیشه ای علاوه بر زیبایی هایی که دارد، ویژگی های کاربردی بسیاری را نیز ارائه می دهد. به عنوان مثال برخی از سقف های کاذب صداهای مورد نیاز را تقویت کرده و در مقابل، صداهای ناخواسته را به حداقل   می رسانند.

انواع مختلفی از سقف های کاذب وجود دارد که سقف کاذب شیشه ای در بین آن ها یکی از محبوب ترین نوع سقف های کاذب به شمار می رود. این نوع سقف ها معمولا به خاطر طرح ها و رنگ آمیزی هایی که دارند، توجه بسیاری را به خود جلب کرده اند. در واقع سقف کاذب شیشه ای یک نوع شیشه بدون کریستال ولی شفاف است که به دلیل کاربردی که در زیبایی ساختمان ها دارد، برای سقف اماکن مختلف در نظر گرفته می شود. اگر چه سقف کاذب شیشه ای به دلیل دوام و شکننده بودنش ممکن است در استفاده از آن دچار محدودیت شویم، اما با افزودن موادی به آن می توان دوام آن را افزایش و میزان شکنندگی را کاهش داد. شفافیتی که در سقف کاذب شیشه ای وجود دارد، می تواند در بزرگ تر جلوه دادن اماکن کوچک، موثر واقع شود.

سقف کاذب شیشه ای کاربردهای زیادی دارد و به عنوان یک سقف بسیار مناسب می تواند در رستوران ها، کتابخانه ها، فروشگاه جواهرات و کتاب فروشی ها باشد.

سقف کاذب شیشه ای رنگی:

سقف کاذب شیشه ای می تواند بسیار متنوع تر از آن چه که هست مورد استفاده قرار گیرد. به عنوان مثال می توان برای زیباتر شدن سقف کاذب شیشه ای از رنگ آمیزی استفاده کرد.

استفاده از از شیشه های رنگی که هر کدام از طرح ها، نمایانگر بخشی از یک طرح کلی است می تواند یک المان بسیار شیک در طراحی سقف باشد. ساختار این صفحات شیشه ای معمولا مربعی شکل بوده و در اندازه های 30*30 و یا 60*60 وجود دارند که زیر سطح سقف اصلی قرار می گیرند. البته سقف کاذب شیشه ای عایق بسیار خوبی برای حرارت نیز می باشد.

سقف کاذب شیشه ای در معماری داخلی کاربرد دارد و برای پوشش سقف اصلی (زیر سقف) به‌کار می‌رود و در صنعت ساختمان جایگاه خود را دارد. سقف کاذب شیشه ای را می توان به ‌صورت گچی، چوبی، فلزات رنگین، پی‌وی‌سی، شیشه‌ای، آهنی، ورق‌های فلزی روکش‌دار، آلومینیومی، کامپوزیت نصب کرد. نقش دکوراتیوی و نورپردازی از جمله کاربردهای مهم سقف کاذب است.

گنبد شیشه ای

گنبد شیشه ای

سقف کاذب شیشه ای از دو بخش تشکیل شده است:

  1. پنل‌ های سبک
  2. شبکه فلزی

مزایای سقف کاذب شیشه ای:

  • نصب آسان

برای نصب سقف های شیشه ای، دیگر نیازی به تهیه ی پوشش های اصلی بر روی سقف نیست و این می تواند روند طراحی و نصب را بسیار ساده تر نماید. البته توجه کنید که روند نصب سقف کاذب شیشه ای بسته به پیکربندی اتاق و نیز پیچیدگی طرح انتخابی می تواند ساده تر و یا پیچیده تر باشد اما به طور کلی روند نصب این گونه از سقف های کاذب شیشه ای زمان قابل توجه کمتری را می طلبند

  • عملی بودن

سقف کاذب شیشه ای نسبت به دیگر انواع سقف های کاذب کاربردی تر و متنوع تر می باشد، چرا که اگر هر یک از اجزای آن ها آسیب ببینند، دیگر نیازی به برداشتن کل فضا و ساختار سقف نیست و می توان تنها همان قسمت را تعمیر نمود.

  • جهت دریافت مشاوره و لیست قیمت تماس بگیریدسازگاری زیست محیطی

سقف کاذب شیشه ای از مواد سازگار با محیط زیست تشکیل شده است و بنابراین مواد مضر برای طبیعت در آن وجود نداشته و از خود نیز مواد مضر به محیط ساطع نمی کند. بنابراین می توان به راحتی و با خیالی آسوده از این گونه سقف ها در فضا های بسته ای همچون حمام، سرویس های بهداشتی و ... استفاده نمود.

  • مقاومت در برابر رطوبت

جنس سقف کاذب شیشه ای، همانطور که از نام آن نیز پیداست، از شیشه می باشد و در نتیجه در برابر رطوبت مقاوم بوده و دچار نم زدگی نمی شود. بنابراین شما می توانید با خیالی آسوده از این گونه سقف ها در محل هایی همچون آشپزخانه، حمام و ... که میزان رطوبت بالاست، استفاده نمایید.

  • طیف گسترده ای از انواع طراحی هاپانل و سقف کاذب شیشه ایی آماتیس استدیو

امروزه با تنوع طرح های موجود، تمایل خانواده ها به انتخاب طرح های خاص و کم نظیر بیشتر شده و بنابراین انتخاب از میان طرح های مختلف سقف کاذب شیشه ای می تواند گزینه ی بسیار مناسبی برای این موضوع باشد. چرا که شما می توانید در این گونه از سقف ها طرح های متفاوتی را بر حسب سلیقه و متناسب با نوع فضای داخلی ساختمان خود پیاده سازی نمایید.

  • امکان نورپردازی ویژه

تفاوت و یا مزیت دیگر سقف کاذب شیشه ای نسبت به سایر انواع سقف های کاذب، آن است که شما می توانید با استفاده از نور مخفی که در قسمت پشتی شیشه تعبیه می کنید، نمای زیبایی را بر روی سقف و انعکاس آن را  بر روی کف مشاهده نمایید.
همچنین نورپردازی سقف کاذب شیشه ای با روش های مختلفی انجام می گیرد که به طور مثال می توان از نور های تکی در قسمت های مختلف آن استفاده نمود. اما اگر تمامی سطح سقف کاذب شیشه ای درخشان باشد قطعا سقف و کف به طور موثرتری به نظر می رسد.
توجه کنید که از سقف کاذب شیشه ای با نورپردازی های مختلف، به عنوان یک منبع روشنایی استفاده نمی شود چرا که نور با گذر از صفحات شیشه ای اشباع خود را از دست می دهد.

سقف های کاذب ابتدا تنها برای پنهان کردن مشکلات سقف و ارائه ی تعادل در آن و نیز کنترل صدا در یک اتاق یا فضا استفاده می شد. رفته رفته استفاده از سقف های کاذب پیشرفته تر شد و موارد و تزئینات بیشتری را در بر گرفت. تا اینکه امروزه با انواعی از سقف های کاذب رو به رو هستیم که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارد.
از جمله سقف های کاذبی که امروزه در منازل و ساختمان ها کاربرد دارد، سقف کاذب شیشه ای می باشد که می تواند زیبایی فضا را دو چندان نماید. بنابراین در این نوشتار با ما همراه باشید تا در خصوص مزایای سقف کاذب شیشه ای با شما صحبت کنیم و ویژگی های این نوع از سقف های کاذب را برای شما برشمریم.

سقف کاذب آماتیس استدیو با ارائه خدمات ویژه

هنرکده آماتیس استودیو ارائه دهنده خدمات تزئینات شیشه ایی هر نوع طرح درخواستی مشتری را می تواند پیاده سازی نماید، طرح های سقف کاذب بین المللی چشم نواز، باعث تغییر دیزاین منازل و ارگانها و موسسات می گردد و این تغییرات در روحیات آدمی تاثیر بسزایی دارد.

اگر می خواهید در هنگام استراحت سقف زیبایی را پیش رو داشته باشید تا آرامش ذهنی برایتان ایجاد نماید پیشنهاد نصب سقف کاذب را می نماییم. برای دریافت راهنمایی نحوه نصب سقف کاذب شیشه ای می توانید با تماس با آماتیس استودیو و ارائه طرح دلخواه اطلاعات اولیه را دریافت نمایید.

آماتیس استودیو سقف کاذب در کدام مکان‌های منزل را اجرا می کند؟

اجرای این نوع سقف کاذب برای تمام نقاط مکان­ها امکان پذیر است. برخی از مکان­های رایجی که می­توان این نوع سقف را در آن اجرا کرد عبارتند از:

آشپزخانه : قلب هر خانه­ای آشپزخانه آن است. از این رو دقت در جزییات طراحی بسیار مهم است.بهترین گزینه برای اجرای سقف آشپزخانه، سقف کاذب کناف یا آسمانی است. البته بهتر است برای سقف آشپزخانه از طرح‌های ساده و مدرن به جای طرح‌های شلوغ استفاده شود. البته این یک قانون برای تمام آشپزخانه­ها نیست. بهتر است برای انتخاب مدل و طرخ­های  سقف کاذب از یک طراح داخلی مجرب کمک بگیرید.

سرویس بهداشتی: استفاده از سقف کاذب در سرویس بهداشتی، باعث پوشاندن لوله ها در پشت سقف می‌شود. چون این مکان از رطوبت بالایی برخوردار است استفاده از سقف پی وی سی  باعث می‌شود تا از گچ‌های باد کرده سقف در اثر رطوبت خداحافظی کنید.

و اتاق نشیمن و پذیرایی و دیگر اتاق ها منزل.

سپتامبر 24, 2021
آینه کاری روی سقف

آینه کاری روی سقف

آینه کاری روی سقف با پیشرفت صنعت طراحی دکوراسیون داخلی همه به دنبال راهی هستند که خود را متفاوت تر نشان دهند. انجام آینه کاری بر […]
ژانویه 12, 2020
آماتیس استودیو با سقف چوبی

انواع سقف کاذب (مکان های قابل نصب در منازل)

انواع سقف کاذب کدام است و از آن­ها در چه مکان­هایی می­توان استفاده کرد؟ سقف کاذب به سقف غیرباربری گفته می­شود که به عنوان یک المان […]
نوامبر 27, 2019
پانل های شیشه ای ( سقف شیشه ای ) رنگی با تزئینات چاپی و چراغ ها

مزایا و کاربرد های سقف کاذب در ساختار ساختمان

کاربرد های سقف کاذب امروزه در صنعت ساختمان سازی نقش ویژه ای دارد. خصوصا سقف کاذب شیشه ای با مزایایی که دارد یکی از گزینه های […]
آماتیس استدیوسقف کاذبسقف کاذب شیشه ایسقف کاذب گنبدیتزئینات شیشه ایJim Hendricks هنرکده آماتیس استودیو هنرکده آماتیس استودیو گنبد شیشه ای گالری نمونه کار شیشه تزئینی درب ورودی شیشه ای درب لابی شیشه ای,شیشه تزئینی کار درب شیشه ای ساخت شیشه های تزیینیamatisstudio