شیشه های دکوراتیو (تیفانی)

بوتیک-دندانپزشکی-آماتیس-استدیو-amatisstudio
تزئینات شیشه ایی دندانپزشکی منتا
نوامبر 10, 2020
گنبد شیشه ایی عظیمیه در پنت هاوس ساختمان
گنبد شیشه ای عظیمیه
نوامبر 22, 2020
دکوراتیو و شیشه های تزئینی

سقف های کاذب شیشه ایی آماتیس استدیوبه مجموعه شیشه هایی که در شکل ها و رنگ ها و طرح های مختلف و یا فرآیندهای گوناگون ساخته می شود شیشه های دکوراتیو یا تیفانی گفته می شود.

  1. استندگلس Stianed : گونه ایی از این شیشه با فرآیند استند گلس ساخته می شود که از مجموعه قرارگیری تعدادی از شیشه بریده شده در کنار هم ساخته شده است و این مجموعه به عنوان شیشه دکوراتیو استندگلس Stianed Glass نام می گیرد
  2. شیشه دکوراتیو : نوع دیگر یک شیشه یک تکه است که توسط فلزی که پشت آن چسب دارد طر را روی شیشه ایجاد میکنیم نام این شیشه دکوراتیو می باشد.

انواع دیگری نیز وجود دارد مثل چسباندن شیشه بر روی شیشه و … که با عنوان شیشه دکوراتیو ساخته می شود.

این هنر در ایران به عنوان شیشه های منقوش یا تزئینی و یا دکوراتیو نام دارد و در اروپا که مهد این هنر است به عنوان شیشه تیفانی نام می گیرد.

تیفانی و لافرژ پایه گذار این هنر بوده اند لذا از این هنر با نام آنها یاد می کنند.

از قرن دهم تا یازدهم این دو شخص این هنر را پایه ریزی کرده اند و از این شیشه ها در کلیساها استفاده کرده اند.

تزئینات شیشه های کلیسا همواره با ساخت این شیشه ها و نقاشی روی آنها بوده

این نقاشی ها معمولا تصویر حضرت مسیح و کتاب مقدس و نقش حواریون بوده

این هنر در صده های بعد با گسترش هنر و پیشرفت صنعت سیر تکامل را طی کرده و امروز با قالب های مختلف و کاربردهای گوناگون جای خود را در تزئینات ساختمان به سرعت باز کرده است.

با مقداری توجه و دقت از تصاویر و ویدئوها که از خارج از کشور پخش می شود می توان این نمونه کارها را در دیوارها درب ها و پنجره ها و … ملاحظه نمود.

این هنر در کشور ما بطور نو ظهور در حال پیشرفت و رونق است و در حال حاضر جایگاه خوبی را در بین تزئینات ساختمان پیدا کرده است شیشه های دکوراتیو با حفظ ایمنی از ارزشیابی بالای برخوردار است و با تبادل نور خارج به داخل و انعکاس آن و بازتاب رنگ ها جلوه های بسیار زیبایی از خود بر جای می گذارد.