سقف کاذب طرح شیشه ای

سقف شیشه ای آماتیس استودیو
سقف شیشه ای آماتیس استودیو
اکتبر 12, 2019
پانل های شیشه ای ( سقف شیشه ای ) رنگی با تزئینات چاپی و چراغ ها
مزایا و کاربرد های سقف کاذب در ساختار ساختمان
نوامبر 27, 2019
آماتیس استدیو سقف شیشه ایی طرح آسمان

سقف کاذب طرح شیشه ای در انواع گوناگونی در معماری ساختمان ها طراحی می شوند. اصلی ترین کاربرد آن ها از گذشته تا به امروز محلی برای عبور تاسیسات ساختمانی بوده است اما به مرور بر اهمیت زیبایی شناختی آن ها افزوده شده و امروز به یکی از عناصر طراحی داخلی ساختمان های تجاری و مسکونی تبدیل شده اند. از زیباترین و محبوب ترین انواع سقف کاذب که بازار آن در این سال ها رونق خاصی یافته است، سقف کاذب طرح شیشه ای است که در ادامه ی این مطلب توضیحاتی در خصوص آن خواهیم داد.

تقسیم بندی سقف کاذب طرح شیشه ای

شیشه دو خاصیت مهم دارد که سبب می شود در طراحی داخلی نقشی تعیین کننده داشته باشد. اولین ویژگی شیشه که آن را از سایر آماتیس استدیو سقف شیشه ایی آشپزخانهمتریال ها جدا می کند، عبور نور است. ویژگی دیگر شکل پذیری و رنگ پذیری آن است که می تواند متناسب با هر طراحی و دکوری مورد استفاده قرار گیرد.

سقف کاذب طرح شیشه ای به همین دلایل، می تواند با نقشی که در نورپردازی ایفا می کند و تاثیری که با نقش و رنگ های احتمالی در نورپردازی و طراحی داخلی می گذارد، یک عنصر عالی و منحصر به فرد در ساختمان است. حال بسته به این که سقف کاذب شیشه ای کاذب را برای چه منظوری و چه مکانی استفاده می کنیم، این سقف ها می توانند به دو دسته ی دکوراتیو و غیر دکوراتیو تقسیم شوند. هم چنین ساخت و نصب آن ها می تواند به دو صورت یکپارچه و شبکه ای باشد.

 

ویژگی های سقف کاذب طرح شیشه ای دکوراتیو

این همان عنصر محبوب است. با قابلیت هایی چون نورپردازی، ایجاد نقش هایی روی شیشه و همچنین ترکیب قطعات شیشه با سایر متریال ها از جمله چوب، سقف کاذب طرح شیشه ای اساسا می تواند ماهیتی تازه و حال و هوایی متفاوت در فضا ایجاد کند.

متریال این نوع سقف کاملا ایمن و محکم است. انواع نقش ها و طرح ها به ویژه در تناسب با سایر عناصر دکوراسیون و طراحی داخلی می تواند بدون هیچ محدودیتی روی سقف کاذب طرح شیشه ای اجرا شود.

در فضاهایی که یکی از اهداف ایجاد سقف شیشه ای آماتیس استودیو، پوشاندن تاسیسات ساختمانی یا موارد دیگر است، می توان از شیشه های مات استفاده کرد. استفاده از شیشه ی مات، هم نقاطی را که نیاز است از دید مخفی بمانند پوشش می دهد و هم عبور نور را به صورتی یکنواخت تر و ملایم تر در می آورد و این تاثیر مهمی است که سقف کاذب طرح شیشه ای بر نورپردازی محیط (به عنوان یکی از مهم ترین عناصر طراحی داخلی) می گذارد.

 

سقف کاذب طرح شیشه ای درختیکاربرد و مزیت سقف کاذب طرح شیشه ای

شاید تاکنون نمونه هایی از سقف کاذب طرح شیشه ای را در مکان هایی چون لابی هتل ها، تالارها، فضای داخلی رستوران ها و کافی شاپ ها، ساختمان های اداری گوناگون، یا در خانه ها مثلا مکان هایی چون آشپزخانه، پاسیو و لابی دیده باشید. واقعیت این است که سقف کاذب طرح شیشه ای در همه جا قابل استفاده است. به دلیل قابلیت پذیرش هر نوع رنگ و طرح و نورپردازی می توان با طراحی درست از آن ها در همه جا بهره برد. بنابراین هیچ گونه محدودیتی در تولید و طراحی آن وجود ندارد و یکی از زمینه های خوب برای اشتغال زایی و هنرنمایی نیز هست.

مزیت دیگری که می توان برای آن برشمرد، سهولت نصب و اجرای آن است. سقف کاذب طرح شیشه ای از جمله قطعات دکوراتیو و ساختمانی پیش ساخته است و بنابراین به آسانی در محل مورد نظر قابل اجراست. تنها باید به زیرسازی صحیح آن توجه شود تا وزن بیشتری که سقف کاذب طرح شیشه ای نسبت به سایر سقف های کاذب دارد، سبب مشکل نگردد.

 

 

آیا رنگ ها و نقش های اجرا شده بر سقف کاذب طرح شیشه ای از بین می روند؟

رنگ هایی که برای شیشه های دکوراتیو به کار می روند، اصولا باید از نوع تثبیت شده باشند. این رنگ ها باید در اثر خراشیدگی، بخار یا طی هر فرآیند شست و شو و تمیزکاری، ثبات و کیفیت خود را حفظ نمایند. مصرف کننده باید به راحتی و بدون نگرانی از آسیب دیدن سقف کاذب بتواند آن را تمیز نماید.

طبیعی است که زیبایی این رنگ ها و نقش ها در روشنایی بهتر قابل رویت است. بنابراین تکمیل طرح و نقش روی سقف های شیشه ای نیاز به نورپردازی اصولی و درست دارد.

آماتیس استدیو سقف شیشه ایی طرح آسمان2

آیا اشکال و مدل های سقف کاذب طرح شیشه ای محدودیت دارد؟

شیشه ها را برای ساخت سقف کاذب می توان در اشکال متنوع با هر ابعادی طراحی کرد. به همین دلیل می توانید این عنصر زیبای دکوراسیون را در اشکال گوناگون دایره ای، چهارگوش، نواری و مانند آن در مکان های گوناگون ببینید.

هم چنین می توان از قطعات شیشه در کنار دیگر متریال ها از جمله چوب، گچ، سنگ و مانند آن استفاده کرد. شاید این متریال ها به تنهایی جذابیت چندانی نداشته باشند اما در کنار هم زیبایی دو چندان خواهند داشت.

آشنایی با ویژگی های سقف کاذب طرح شیشه ای که در این مقاله مطرح شد، به شما در خصوص استفاده از یک عنصر مدرن و پر کاربرد در فضای تجاری یا مسکونی تان راهنمایی می دهد. اما بهتر است اطلاعات دقیق تر را در این رابطه حتما از متخصصان و افراد حرفه ای کسب نمایید.