گنبد شیشه ای

شیشه تزئینی - آماتیس استدیو - amatisstudio
شیشه تزئینی
جولای 30, 2018
ساخت گنبد شیشه ای - آماتیس استدیو - amatisstudio
ساخت گنبد شیشه ای
جولای 31, 2018
گنبد شیشه ای - آماتیس استدیو - amatisstudio

گنبد شیشه ای یکی از معدودترین تزئیناتی است که امروزه در منازل و ساختمان ها قابل استفاده است نه به عنوان سقف کاذب شیشه ای که با همین نام گنبد شیشه ایی شناخته شده است.

از مزایایی گنبد شیشه ای این است که نور کامل روز را تامین می کند و شما همواره از نور طبیعی استفاده می نمایید و نیاز به روشن کردن نورهای مصنوعی ندارید.

به خاطر محدوده و نوع قرار گیری آن بالای سر و طراحی که گرداگرد آن چه خمیده، زیبای آن چند برابر تزئینات دکوری می باشد.

شاید برای شما این مسئله دغدغه ذهن شده باشد که اولا دید داخل منزل کاملا مشرف است و دوم بحث امنیت آن است در اینجا باید گفت که اگر احتمال دید به داخل وجود داشته باشد شیشه بصورت محو ساخته می شود و تنها نور از آن می گذرد به خاطر ارتفاع و استفاده از شیشه های محو چیزی از داخل دیده نمی شود اما از لحاظ امنیت باید گفت که سقف دوم بر روی گنبد ساخته می شود که هم از لحاظ شکست شیشه و هم از لحاظ سرقت مطمئن می باشد و خطری شما را تهدید نمی کند.

ساخت گنبد شیشه ای در ساختمان دارای مزایایی است که مهم ترین آنها عبارتند از :

  1. با استفاده از گنبدهای شیشه ای از نور طبیعی آفتاب در تمام ساعات روز بهره مند می شویم.
  2. ساخت گنبدهای شیشه ای باعث می شود نیاز به نور لامپ ها در روز نداشته باشیم و این خود باعث مصرف بهینه از منبع برق و صرفه جویی در آن می شود.
  3. جلوه ای که گنبد شیشه ای به ساختمان می دهد بسیار زیبا و چشم گیر است و بیشتر از سایر تزیینات توجه را جلب می کند. آوردن نور طبیعی به ساختمان و انعکاس طرح ها و رنگ ها کف ساختمان چشم را نوازش می دهد و آرامش را به همراه دارد.

با توجه به تجمع ساختمان ها در مناطق مختلف شهری و ساخته شدن ساختمان های نابرابر و شکل قرارگیری نامناسب ساختمان ها استفاده از گنبدهای شیشه ای یا سقف کاذب شیشه ای اقدام مناسبی است.